P* FE Poppet

  • weiß jemand ob die golden poppet valve bei der FE nur die effizienz verbessert oder auch die leistung mindert? ich hab nämlich folgendes setup:
    schwarze nozzle
    golden poppet valve
    dp 25 (oder mehr, weiß i grad net)
    363x6.03 madbull lauf
    normales hopup (wahrscheinloich nicht besonders dicht)
    und das alles läuft bei 120 psi auf 350 fps
    350 fps is a bissl wenig, dafür dass schwarze nozzle bei 363 mm lauf mit 455 fps laufen soll


    liegt das womöglich an der valve?

  • mit dem normalen poppet hab ichs noch nicht gemessen, aber ich werd mal die FCU settings nochmal nach einem sehr guten guide durchgehen den ich im internet gefunden hab und dann nochmal messen


    als nächstes ist ein gscheiter lauf (prometheus 363x6.03) und ein gscheites hopup (r hop) dran. was hältst du von dem lauf und hopup?


    hast du auch die goldene poppet valve oder die normale?

  • Würde ich dir auch empfehlen.


    Ich habe das Standard Poppet verbaut.


    Habe derzeit 363mm/ Guarder 6.02 mit normalen 70 degree HOP



    Lt. Internet soll Widebore + Flat Hop die besten Ergebnisse bringen --> Hast jedoch erhöhten Luftverbrauch

  • auf evike hab ich schon nachgesehen. sie schreiben nicht, dass es die leistung mindert, sondern nur "for improved efficiency and stability" ist, sogar die fps-werte sind die gleichen werte die man sonst bei der produktbeschreibung der goldenen nozzle findet. (http://www.evike.com/product_info.php?products_id=36641)


    sprich evike sagt, dass man die gleichen fps mit der gold poppet wie mit der normalen poppet hat, ist zwar ein sehr guter shop, aber da hätten sie genauer arbeiten müssen

  • For the Fusion Engine you will get the most gains in air efficiency by turning your poppet valve (low flow poppet, shimmed poppet or both) and matching it with a high flow nozzle.


    Basically the way the system comes as stock, the poppet valve allows the maximum amount of air flow through the system and it is the nozzle which restricts the flow into the barrel which varies the velocity. This gives you a wide range of velocity adjustment by simply changing out the nozzle to shift the velocity range of your rifle up or down in large increments.


    The low flow poppet valve does what the name suggests and restricts flow at the valve itself so it allows less air through. Therefore the main restriction is back further in the system instead of right up front at the nozzle. Normally, with the nozzle being the restricting point, there is air backed up in the section between the poppet and the nozzle which will only be able to vent out as fast as the nozzle's restriction allows. If a more restrictive nozzle is needed to keep the muzzle velocity within field limits, there will still be air pressurized in this section after the poppet valve has closed and the BB has left the barrel so it is wasted. Since it is the poppet valve which turns the air flow on and off, having it being the restricting point conserves air since less air is allowed through at once.


    The low flow poppet also helps improve how smoothly air flows down the barrel since it has time to expand slightly in the system after it goes through the valve so there is less turbulence behind the round which can improve accuracy slightly. With the poppet being the main restrictive point, the nozzle doesn't have as much of an affect on restricting flow although it can still restrict if the flow reaching the nozzle is still greater than the nozzle can let through at once. This is why you typically use a higher flow nozzle in conjunction with the low flow poppet such as a Black, Silver or Red nozzle. With the Red Low Flow poppet installed along with one of these higher flow nozzles, a Fusion Engine can achieve up to 50% greater air efficiency than a stock engine producing the same muzzle energy.


    With the low flow poppet valve the rifle will be optimized for air efficiency when operating at standard field limits. While it may not be able to hit as high of a velocity in the maximum pressure range as it would have with the standard poppet valve, it will still be able to achieve rifleman and DMR velocities and with greater air efficiency.


    Just email us at cs@polarstarairsoft.com if you have any questions!

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